Stručna ekskurzija na Pelješac
U skladu sa konstantnim rastom tvrtke i sve većim brojem projekata na kojima radimo, organizirali smo stručni posjet aktivnim gradilištima u južni dio Republike Hrvatske. Sa željom da spojimo ugodno sa korisnim, put smo koncipirali na način da se sastojao od stručnog i zabavnog dijela. Na tom putu posjetili smo impresivna gradilišta kojih smo projekata bili dio, pritom uživajući u impozantnom krajoliku i ukusnoj hrani južne Dalmacije.
Prva destinacija naše stručno-zabavne ekskurzije bila je Omiška luka smještena na obalnom dijelu grada Omiša u neposrednoj blizini ušća rijeke Cetine. Izgradnja luke u Omišu najveći je lučki projekt na Jadranu, a njegovim dovršetkom promijenit će se vizura i omogućiti kvalitetnije odvijanje dužobalnog kopnenog prometa u gradu Omišu. U luci je predviđena rekonstrukcija šetališta i gata sa priveznom obalom. U svrhu izrade izvedbenog projekta uređenja luke, proveli smo geotehničke istražne radove i izradili geotehnički elaborat. Ovdje smo imali priliku vidjeti izvedene podvodne pilote promjera Ф= 1200 mm od strane tvrtke Texo Molior.
Nakon posjeta luci Omiš, uputili smo se na jedan od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, gradnji mosta Cetina između dva tunela u sklopu omiške obilaznice (dionica DC 70 – most Cetina – Omiš istok) kojima će se omogućiti promet kroz stjenoviti kanjon rijeke Cetine. Predmetne radove izvodi tvrtka Strabag, a mi sudjelujemo kao projektanti zaštite i osiguranja stijenske litice od potencijalno nestabilnih blokova. Budući most predviđen je u duljini od cca 215,0 m te će biti temeljen (usidren u stijensku masu) na svojim krajevima na oba izlaza iz tunela.
Most se izvodi naguravanjem čeličnih elemanata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom (prvi put korištenje takve tehnologije u Hrvatskoj). Na ovom projektu sudjelujemo u izradi građevinskog projekta stabilizacije / uklanjanja potencijalno nestabilnih blokova stijenske mase koji mogu ugroziti budući most te postojeću dionicu državne ceste DC 70 Omiš – Naklice – čvor Blato koja prolazi ispod kanjona.
Nakon obilaska gradilišta krenuli smo u obližnji restoran u kojem smo imali priliku uživati u autohtonoj dalmatinskoj kuhinji koja je poznata po raznovrsnosti i bogatstvu okusa. U zabavnoj atmosferi vrijeme nam je brzo prošlo te smo ubrzo krenuli prema Pločama kako bi se ukrcali na trajekt za Pelješac.
Poluotok Pelješac drugi je po veličini hrvatski poluotok poznat je po prekrasnoj prirodi, kristalno čistom moru i brojnim znamenitostima. Stanovnici Pelješca uglavnom se bave vinogradarstvom, maslinarstvom, ribarstvom i turizmom. Veća mjesta su Ston, Brijesta, Trpanj, Viganj i Orebić. Upravo na Orebiću smo se smjestili u apartmane, a ostatak večeri proveli u ugodnoj atmosferi tik uz more.
Slijedećeg jutra krenuli smo prema Korčuli koje je omiljeno odredište turista diljem svijeta. Grad Korčula je povijesno utvrđeni grad na istočnoj obali otoka Korčule. Stari grad je okružen zidinama, a ulice su raspoređene u riblje kosti omogućujući slobodno strujanje zraka, ali i štiteći od jakih vjetrova. Stari grad Korčula, jedan od najbolje sačuvanih i utvrđenih srednjovjekovnih gradova na Mediteranu, prijavljen je za Listu svjetske kulturne baštine UNESCO. Zanimljivo je da je Korčula rodno mjesto Marka Pola. Na Korčuli smo iskoristili vrijeme za šetnju i slikanje ljepota ovoga grada.
U skladu sa planiranim rasporedom, krenuli smo prema Pelješkom mostu i gradilištu pristupnih cesta. To je trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Preduvjet eksploataciji budućeg mosta jest izgradnja pristupnih cesta, koje su sastavni dio projekta povezivanja južne Dalmacije s ostatkom Hrvatske. Na ovom značajnom projektu sudjelovali smo u izradi izvedbenih i glavnih projekata potpornih konstrukcija od armiranog tla na pozicijama upornjaka mosta Dumanja Jaruga, zida Doli i čvora Brijesta u sklopu izgradnje pristupnih cesta mostu sa strane poluotoka Pelješca. Radove izvodi tvrtka Strabag.
Nakon gradilišta pristupnih cesta, bili smo ponosni što smo imali priliku preći preko tek izgrađenog Pelješkog mosta i svjedočiti njegovom zaista impresivnom izgledu i veličini. Most je nedavno dobio i službeni naziv „Most Pelješac“ koji je ujedno bio ime projekta od samog početka.
S obzirom na udaljenost gradilišta ovih velikih projekata, naša stručna ekskurzija trajala je dva dana. Osim edukacije, dio puta posvetili smo druženju uz specijalitete lokalne kuhinje te obilasku kulturno-povijesnih znamenitosti. Drago nam je da smo posjetili najznačajnije aktivne infrastrukturne projekte koji će zasigurno promijeniti Hrvatsku, ali i kvalitetu života stanovnika na tim područjima.