Sanacija klizišta Hrib na lokalnoj cesti L58007
U Primorsko-goranskoj županiji, u naselju Hrib pokrenuto je klizište širine 35,0, a dužine 47,0 m. Predmetno klizište karakteriziraju njegova vertikalna čeona pukotina visine 1,0 m te tri sekundarne čeone pukotine širine 10,0-18,0 m u sklopu tijela klizišta. Uzrok klizanja materijala na lokaciji najvjerojatnije je kombinacija neadekvatno izvedenog drenažnog sustava kolnika i kosine, nepovoljnog nagiba padine te izloženost iste oborinama i prometnom opterećenju.

Geotehnički istražni radovi
Za potrebu izrade projekta sanacije klizišta, proveli smo inženjerskogeološke i geotehničke istražne radove. Osim geološke i geotehničke prospekcije šireg područja te inženjerskogeološkog kartiranja terena, provedena su geofizička ispitivanja, ispitivanja standardnim prodiranjem (SPT) te istraživačko bušenje. Za predmetni zahvat izvedeno je ukupno sedam istraživačkih rotacijskih bušotina pojedinačnih duljina od 1,00 m do 10,0 m, ukupne duljine 30,50 m. Izvedene bušotine poslužile su za utvrđivanje geotehničkih značajki lokacije i temeljnog tla te daljnja laboratorijska ispitivanja.

Temeljem svih provedenih istraživanja i ispitivanja, izrađeni su laboratorijski izvještaj i geotehnički elaborat u kojima je pobliže determiniran izgled klizne plohe te njene dimenzije.

Sam geotehnički profil sastavljen je od tri geotehničke jedinice, odnosno; nabačaja (GJ-1) , visoko trošnih klastita (GJ-2) te srednje trošnih klastita (GJ-3). Utvrđeno je da se klizna ploha većinski manifestira u sloju nabačaja, to jest, potpuno trošnih klastita.
Mjere sanacije klizišta
U sklopu sanacije predmetnog klizišta predviđeni su radovi u svrhu povećanja globalne stabilnosti padine, izvedba sustava oborinske odvodnje te rekonstrukcija oštećenjima zahvaćene prometnice.
Sanacija klizišta predviđena je izvedbom pilotske stijene od armiranobetonskih bušenih pilota duljine L=9,0 m, nazivnog promjera D=620,0 mm postavljenih na horizontalnom osnom razmaku s=1,40 m. Povrh pilota predviđena je izvedba armiranobetonske naglavnice u vidu potpornog zida prometnice visine h=2,45 m sa širinom temelja b=1,50 m. Kroz potporni zid (naglavnicu) ugradit će se jedan red samobušivih sidara duljine L=10,0 m na horizontalnom osnom razmaku s=2,80 m. Uz navedene radove na osiguranju globalne stabilnosti padine, predviđena je i rekonstrukcija prometnice te izvedba sustava oborinske i dubinske odvodnje u široj zoni klizišta.

Kako bi se provjerila uspješnost projektiranih zahvata, predviđa se sistemsko opažanje tijekom izvođenja radova te naknadno u toku eksploatacije. U tu svrhu predviđena je izvedba vertikalnog inklinometra duljine L=12,0 m za mjerenje pomaka. Isto tako, predviđeno je i ispitivanje svih izvedenih pilota kako bi se provjerile karakteristike istih u skladu s projektnim zahtjevima.
Pročitajte više: Projekti sanacje klizišta
