Projekt zaštite pokosa Brseč – Mošćenička Draga
Vožnja državnom cestom DC66, dionica 003 iz smjera Opatije prema Mošćeničkoj Dragi dugi niz godina zahtijevala je poseban oprez vozača zbog povremenih odrona uz sam rub prometnice. Kako bi se spriječili daljnji odroni, Hrvatske ceste su tijekom 2019. godine ušle u investiciju sanacije nestabilnih pokosa.
Za potrebu glavnog i izvedbenog projekta zaštite pokosa proveli smo inženjerskogeološke i geotehničke istraživačke radove koji su se sastojali od inženjerskogeološkog kartiranja, geološke prospekcije šireg područja, geotehničke prospekcije lokacije i obrade podataka ranijih istraživanja.
U sklopu zaštite pokosa određene su pojedine vrste mjera zaštite s obzirom na poziciju. Sanacija je uključivala ugradnju zaštitne mreže, čelične užadi, štapnih i samobušivih sidara, podzidavanje nestabilnih dijelova pokosa, uklanjanje nestabilnih blokova, zaštitu pokosa mlaznim betonom te ugradnju barijere za zaštitu od osulina.
Na dijelove pokosa, a zbog sprječavanja odronjavanja kamenih blokova, postavljena je zaštitna pocinčana dvostrukouvijena heksagonalna žičana mreža Tip 8×10 dodatno ojačana čeličnom užadi promjera Ø 12,0 mm. Također, ugrađena su štapna sidra promjera 32 mm duljine L=3,0 i 6,0 m te štapna sidra promjera 40 mm duljine L=9,0 i 12,0 m. Sidra su ugrađena na generalnom rasteru od 2,5 x 2,5 m i 3,0 x 3,0 m.
Na dijelove pokosa koji su zaštićeni mlaznim betonom ugrađena je armaturna mreža Q-188, dva sloja mlaznog betona debljine 5,0 cm te štapna samobušiva sidra promjera 32 mm duljine L=3,0 m. Sidra su ugrađena na generalnom rasteru od 2,5 x 2,5 m.
Na pojedinim dijelovima pokosa izvedena je barijera za zaštitu od osulina, u svrhu zaštite od pada manjih nestabilnih blokova sa vrha padine. Izvedena je barijera visine H=1,85 m i duljine L=35,0 m.
Proveden je i projektantski nadzor nad radovima sanacije koji je obuhvatio analizu i provjeru stanja na terenu.