Sanacija klizišta Kosavin na ŽC 5062
U Primorsko-goranskoj županiji, na županijskoj cesti 5062 u naselju Kosavin, aktiviralo se klizište širine otprilike 37,0 m te duljine cca 25,0 m s južne strane prometnice. Samo klizište karakterizira čeona pukotina visine otprilike 3,0 m. Na dijelovima klizište poprima karakter blatnog toka, a svojom plohom sloma zahvatilo je i oštetilo postojeći propust prometnice.
Osim spomenutog, sa sjeverne strane predmetne lokacije prisutno je i manje klizište širine cca 12,0 m koje nije zahvatilo samu prometnicu.
Uzrok klizanja materijala na lokaciji najvjerojatnije je kombinacija neadekvatne drenaže i propuste te obilnih oborina koje su pokrenule proces klizanja.
Geotehnički istraživački radovi
Za potrebu izvedbe projekta sanacije klizišta proveli smo inženjerskogeološke i geotehničke istraživačke adove koji su se sastojali od prospekcije šireg područja, kartiranja terena i istraživačkog bušenja. Osim navedenog, provedena su daljnja ispitivanja koja su obuhvatila determinacije bušaćih jezgri, ispitivanja standardnim prodiranjem (SPT) i laboratorijska ispitivanja.
U sklopu istraživačkog bušenja, na terenu su izvedene tri bušotine (B-1, B-2 i B-3), svaka duljine 15,0 m. Obradom svih podataka, izradili smo geotehnički elaborat koji je služio kao podloga za daljnji projekt sanacije klizišta. Elaboratom je dobiven uvid u izgled i dimenzije klizne plohe te materijale na lokaciji i njihove karakteristike.

Sam geotehnički profil sastavljen je od tri geotehničke jedinice, odnosno; nabačaja (CW/CL – Geotehnička jedinica 1) te podloge od visoko trošnih lapora (HW – Geotehnička jedinica 2) i srednje trošnih lapora (MW – Geotehnička jedinica 3).
Mjere sanacije klizišta
U sklopu sanacije predmetnog klizišta predviđeni su radovi u sklopu povećanja globalne stabilnosti padine te rekonstrukcije prometnice i sustava oborinske odvodnje.
Sanacija klizišta predviđena je izvedbom pilotske stijene od armiranobetonskih bušenih pilota D=620,0/540,0 mm, duljine L=6,0 m na horizontalnom razmaku od 1,25 m. Povrh pilota ugrađuje se potporni zid visine H=2,50 m čiji temelj ima ulogu naglavnice pilotske stijene. U svrhu dodatnog osiguranja pilotske stijene, predviđena je ugradnja štapnih sidara promjera 32,0 mm, duljine L=10,0 m na horizontalnom razmaku s=2,50 m.
Na lokaciji se također pristupa rekonstrukciji prometnice i sustava oborinske odvodnje u vidu izvedbe novog propusta te sustava drenaže.

Kako bi se provjerila uspješnost projektiranih zahvata, predviđa se sistemsko opažanje tijekom izvođenja radova te naknadno u toku eksploatacije. U tu svrhu predviđena je izvedba vertikalnog inklinometra duljine L=12,0 m kroz bankinu u svrhu mjerenja pomaka. Isto tako, predviđeno je i ispitivanje svih izvedenih pilota kako bi se provjerilo jesu li karakteristike istih u skladu s projektnim zahtjevima.
Pročitajte više: Projekti sanacije klizišta
