Poboljšanje temeljnog tla željezničke pruge R201 na dionici Zaprešić-Zabok
Tvrtka GEOTECH d.o.o. sudjeluje u izradi projekta modernizacije željezničke pruge R201 Zaprešić – Zabok. Riječ je o dionici zagorske pruge, koja vodi do Čakovca, regionalnog je karaktera (R201 Zaprešić – Bedekovčina – Čakovec) te ima važnu ulogu u putničkome prijevozu na području zagrebačke aglomeracije. Za projekt čiji su troškovi procijenjeni na iznos od 614,4 milijuna kuna osigurano je 85% sredstava iz Kohezijskog fonda putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.–2020.
Opis modernizacije željezničke pruge R201 Zaprešić – Zabok
Dionica se proteže kroz dvije županije, Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju, a projekt obuhvaća sljedeće zahvate na dionici duljine 23,85 km:
- Građevinski parametri pruge poboljšat će se na projektiranu građevinsku brzinu od maksimalno 120 km/h. Pritom će se rekonstruirati pojedini lukovi na pruzi, odnosno postojeća trasa izmaknut će se na ukupno 6 km pruge, što će skratiti vozna vremena putničkih vlakova.
- Pruga će se elektrificirati.
- Rekonstruirat će se kolodvori Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok.
- U stajalištima Pojatno, Kupljenovo i Žeinci bit će izgrađeni novi peroni, nadstrešnice i parkirališta.
- U kolodvorima i stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika.
- Na dionici ugradit će se novi signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te uređaji daljinskog upravljanja prometom kako bi se osigurali preduvjeti za brže, ali i sigurnije prometovanje vlakova.
- Bit će modernizirano 15 željezničko-cestovnih prijelaza, četiri će prijelaza spojnim cestama biti preusmjerena na susjedne prijelaze, a jedan će biti ukinut.
- Uredit će se odnosno rekonstruirati te izgraditi potpuno nove pružne građevine kao što su četiri nova armiranobetonska mosta Vučerna, Lužki potok, Črnec i Horvacka te cestovni most Horvacka. Radi odvodnje uredit će se 35 propusta i kanali te na mjestima gdje je to potrebno uporni/potporni zidovi.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava kojim se osiguravaju sredstva za financiranje prihvatljivih troškova projekta potpisali su 9. studenoga 2017. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, HŽ Infrastruktura i Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a (SAFU). Vrijeme provedbe projekta je do kraja 2021.
Ugovor za radove na projektu modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok u vrijednosti 530.655.163,07 HRK HŽ Infrastruktura je potpisala 12. lipnja 2018. s tvrtkom SWIETELSKY d.o.o.
Izvedbeni projekt poboljšanja temeljnog tla željezničke pruge Zaprešić-Zabok
Tvrtka GEOTECH d.o.o. je kao podizvođač glavne projektantske tvrtke ŽELJEZNIČKOG PROJEKTNOG DRUŠTVA d.d. izradila izvedbeni projekt poboljšanja temeljnog tla na devijacijama 1 (km 8+389,2 – 10+163,75), 2 (km 11+224,77 – 12+023,45) i 3 (km 13+420,85 – 14+572,03) buduće modernizirane željezničke pruge Zaprešić – Zabok.
Pružna dionica Zaprešić – Zabok je podijeljena na poddionice:
I. poddionica Zaprešić 0+000 (isključivo) – Novi Dvori 4+213 (uključivo)
II. poddionica Novi Dvori 4+213 (isključivo) – Luka 12+904 (uključivo)
III. poddionica Luka (isključivo) 12+904 – Veliko Trgovišće 18+420 (uključivo)
IV. poddionica Veliko Trgovišće 18+420 (isključivo) – Zabok 23+858 (uključivo)
Opis poboljšanja temeljnog tla
Poboljšanje temeljnog tla uključuje izvedbu šljunčanih stupnjaka promjera D=800,0 mm, dubine L=4,0, 5,0, 6,0 i 7,0 m na rasteru 2,25 x 2,25 m.
Šljunčani stupnjaci se ugrađuju metodom dubinskog vibracijskog zbijanja (deep vibro replacement, eng.) pri čemu se utiskivanjem materijala u mekše tlo stvaraju novi nosivi i vrlo propusni volumeni u obliku pilota. Materijal za izradu šljunčanih stupova je šljunak ili kameni drobljenac granulacije 16/32 mm.
Navedena metoda izravno poboljšava tlo pri čemu ga unošenjem energije zbijanja i unošenjem materijala šljunka zbija, ukrućuje, očvršćava i čini ga propusnijim. Uloga šljunčanih stupnjaka je ponajprije ubrzanje konsolidacije koherentnog tla. Stupnjaci djeluju kao vertikalni drenovi.
Vrijeme izvođenja je kratko, a postupak izuzetno prilagodljiv terenskim uvjetima.