Osiguranje predusjeka tunela „T16“- željeznički koridor Kriva Palanka- granica s Bugarskom | Makedonija |
Izazovan projekt na kojem smo radili u proteklo vrijeme je osiguranje predusjeka tunela T16 na novom željezničkom koridoru na dionici: Kriva Palanka – granica s Bugarskom (Makedonija).
Vrlo zanimljiva činjenica vezana uz Koridor VIII je da prolazi kroz Republiku Makedoniju u dužini od 309 km – počinje u Linu (granica s Albanijom) i završava u Deve Bair (granica s Bugarskom) i spada pod jedan od deset transeuropskih željezničkih pravaca koji spaja Jadransko i Crno more.
Ovaj projekt na novoj željezničkoj prugi Kriva Palanka omogućit će izgradnju elektrificirane željezničke pruge za nominalnu brzinu od 100 km/h.
Dionica 3 obuhvaća 23,4 km pruge i uključuje jednu stanicu u Krivoj Palanci i jednu u Židilovu, 24 tunela ukupne duljine oko 9 km i 52 vijadukta ukupne duljine 5 km
Naš zadatak uključio je izradu glavnih projekata temeljenja za 19 objekata (vijadukti i mostovi), projekata temeljenja zgrada željezničkih postaja Židilovo i Kriva Palanka te izradu projekata osiguranja predusjeka tunela (5 tunela).
Za potrebe izrade projekta tunela T16 provedeni su opsežni geotehnički istražni radovi (inženjerskogeološko i hidrogeološko kartiranje terena, ispitivanje Schmitovim čekićem, istražne bušotine, sondažne jame, geofizička ispitivanja…) kako bi se definirale geotehničke jedinice.
Bilo je potrebno osigurati iskop od razine željezničke pruge do postojećeg terena, a visina potrebnog osiguranja iskopa je do 17,0 m.
Obzirom da se projekt nalazi na seizmičnom području s maksimalnim intenzitetom potresa VIII stupnja, konstrukciju za osiguranje iskopa je bilo potrebno proračunati na snažan potres (proračunsko horizontalno ubrzanje a=0,25 g).
Izazovi:
– Značajna debljina tla (do oko 9,0 m od površine postojećeg terena)
– Potrebna obnova i osiguranje stabilnosti postojeće prometnice do obližnjih kuća
Rješenje:
Osiguranje predusjeka tunela previđeno je izvedbom pilotske stijene (piloti promjera 800 mm na razmaku 1,2 m), ugradnjom geotehničkih sidara duljine 9,0, 12,0 i 15,0 m, drenažnim cijevima duljine 2,0 m i mlaznim betonom 2×5,0 cm
Proračun pilotske stijene proveli smo u sklopu software-a GEO5 koji nam je omogućio koordinaciju i rješavanje ovog geotehničkih izazova.