Projekt sanacije klizišta na državnoj cesti DC32
U Primorsko-goranskoj županiji, na državnoj cesti DC32, između naselja Prhci i Tršće, aktiviralo se klizište dužine cca >25,0 m te širine cca 35,0 m na jugozapadnoj strani prometnice. Glavna ploha sloma klizišta se nalazi uz pasicu novog asfalta. Trasa prometnice je izvedena djelomičnim nasipavanjem postojećeg terena te djelomično zasijecanjem u postojeći teren. Postojeći nasipi i zasjeci su nezaštićeni, bez izvedenih potpornih konstrukcija.
Akumulacija nije utvrđena inženjerskogeološkim kartiranjem jer je najvjerojatnije isprana. Uzrok klizanja terena najvjerojatnije je kombinacija neadekvatne izvedbe drenaže kosine te kolnika prometnice, opterećenje padine vibracijama prometa i nepovoljan nagib padine, opterećenje novog sloja asfalta i betona, dok su obline oborine i recentno topljenje snijega pokretač nestabilnog materijala.

Geotehnički istraživački radovi
Za potrebu izvedbe projekta sanacije klizišta proveli smo inženjerskogeološke i geotehničke istraživačke radove koji su se sastojali od:
- Geološke i geotehničke prospekcije šireg područja
- Inženjerskogeološkog kartiranja terena
- Istraživačkog bušenja
- Inženjerskogeološkog kartiranja terena i determinacije bušaćih jezgri
- Ispitivanja standardnim prodiranjem (SPT)
- Inklinometarskih mjerenja
- Geofizičkih ispitivanja
- Laboratorijskih ispitivanja
- Obrade podataka ranijih istraživanja
U sklopu istraživačkog bušenja, na terenu su izvedene tri bušotine (B-1, B-2 i B-3), svaka duljine 20,0 m. Obradom svih podataka, izradili smo geotehnički elaborat koji je služio kao podloga za daljnji projekt sanacije klizišta. Elaboratom je dobiven uvid u izgled i dimenzije klizne plohe te materijale na lokaciji i njihove karakteristike.

Geotehničkim pregledom lokacije i izvedenih istraživačkih bušotina, ustanovljeno je da je geotehnički profil na lokaciji sastavljen od četiri (4) geotehničke jedinice; nabačaja (GW,GC – Geotehnička jedinica 1), deluvij/eluvija (CL-ML – Geotehnička jedinica 2), visoko do srednje trošnih glinovitih siltita – Geotehnička jedinica 3 te srednje do slabo trošnih pjeskovitih siltita – Geotehnička jedinica 4.
Mjere sanacije klizišta
U sklopu sanacije klizišta na državnoj cesti DC32, predviđeni su radovi u svrhu povećanja globalne stabilnosti padine, izvedba sustava oborinske odvodnje i rekonstrukcija prometnice u duljini od 40,0 m.
Predviđa se sanacija klizišta izvedbom pilotske stijene od armiranobetonskih bušenih pilota duljine L=5,0, 6,0, 7,0 i 8,0 m, nazivnog promjera D=620,0 / 540,0 mm. Piloti su predviđeni u dva reda na osnom razmaku s=1,50 m. Poprečni razmak redova pilota iznosi 1,20 m. Iznad pilota predviđena je izvedba armiranobetonskog potpornog zida promjenjive visine H=2,55-2,65 m, čiji temelj služi u svrhu povezivanja pilota (naglavnica pilota). Iza zida je predviđeno nasipavanje kamenog materijala. Uz navedene radove na osiguranju globalne stabilnosti padine, predviđena je i rekonstrukcija prometnice te izvedba sustava oborinske odvodnje na lokaciji klizišta.
Kako bi se provjerila uspješnost projektiranih zahvata, predviđa se sistemsko opažanje tijekom izvođenja radova te naknadno u toku eksploatacije. Isto tako, predviđeno je i ispitivanje svih izvedenih pilota kako bi se provjerilo jesu li karakteristike istih u skladu s projektnim zahtjevima.
U nastavku je prikazan BIM model sanacije klizišta.
