Hotel Panorama – geotehnički istraživački radovi i projekt osiguranja građevne jame
Na jugoistočnom dijelu grada Opatije predviđena je rekonstrukcija i dogradnja hotela Panorama. U sklopu predmetne rekonstrukcije i dogradnje proveli smo geotehničke istraživačke radove te izradili projekt osiguranja građevne jame. Projekt arhitekture potpisuju arhitekti mataija x sipina x turato.
Planirano stanje objekta
Postojeća građevina sagrađena je 1965. godine te se trenutno ne koristi. Vanjska ovojnica zgrade je uništena, a neki su dijelovi zgrade otvoreni. Kako je objekt smješten cca 300,0 m od mora dolazi do nekontroliranog ubrzanog propadanja konstrukcije.
Obzirom na specifičnost, zahtjevnost te činjenicu da je objekt pojedinačno kulturno dobro, opis rekonstrukcije i dogradnje dan je po zonama.
Zona A – „centralni objekt“
Obzirom na iznimno loše zatečeno stanje, pristupa se uklanjanju dijela objekta i izradi novog. Iz ovog razloga dio susjednih zidova pridržava se te je potrebno izvesti pažljivi iskop sa zaštitom uz postojeće dijelove objekta K i B. U odnosu na postojeće stanje predviđeno je ukopavanje u visini 1 do 2 etaže.
Zona B – „trgovina i kino“
Postojeći dio objekta. Predviđa se rekonstrukcija predmetnog dijela objekta (ojačanje za potrebe postizanja potresne otpornosti).
Zona C – „stubište i teretana“
Dio konstrukcije koji do sada nije postojao, a sastoji se od jedne poluukopane etaže. Isti se izvodi ukopavanjem neposredno uz postojeći dio objekta B u visini 1 etaže.
Zona D – „bazen“
Novi dio konstrukcije, dilatiran od ostatka objekta. Kota dna ukopavanja je jednaka kao kod zone C.
Zona E
Novi dio konstrukcije koji se sastoji od jedne nadzemne etaže.
Zone F i G – „nadstrešnica, recepcija i lift“
Novi dio konstrukcije (natkriveni kolno pješački ulaz-nadstrešnica, recepcija i dva okna lifta). Recepcija je prizemni objekt kojim se kroz lift spušta u niže etaže. Okno lifta se pruža do etaže -1 te se za izvedbu istog predviđa minimalno ukopavanje neposredno uz postojeći dio objekta K u visini od cca 1,0 m.
Zona H – „apartmani“
Novi dio konstrukcije sa jednom poluukopanom i jednom nadzemnom etažom.
Zona I – „depadansa“
Predviđa se rekonstrukcija predmetnog dijela objekta (ojačanje za potrebe postizanja potresne otpornosti).
Zona J – „pothodnik“
Novi dio konstrukcije koji povezuje dio objekta H sa dijelom objekta A.
Zona K – „sobe“
Postojeći dio objekta. Predviđa se rekonstrukcija predmetnog dijela objekta (ojačanje za potrebe postizanja potresne otpornosti).
Geotehnička istraživanja i ispitivanja
Za potrebu izrade projekta osiguranja građevne jame, proveli smo inženjerskogeološke i geotehničke istraživačke radove koji su se sastojali od:
- Geološke i geotehničke prospekcije šireg područja
- Istraživačkog rotacijskog bušenja
- Inženjerskogeološkog kartiranja terena i determinacije bušaćih jezgri
- Ispitivanja standardnim penetracijskim pokusom (SPT)
- Laboratorijskih ispitivanja
- Obrade podataka ranijih istraživanja i korelacije s novim podacima
Projekt osiguranja osiguranja građevne jame
Za potrebe izvedbe rekonstrukcije i dogradnje hotela, neophodno je izvesti zasijecanje u postojeći teren do cca. 7,50 m (gledano od razine postojećeg terena). Prema rezultatima istraživačkih radova, iskop građevne jame će se izvoditi djelomično unutar nabačaja te dijelom unutar stijenske mase.
Radi rekonstrukcije dijela objekta A te radi izvedbe novoplaniranih dijelova objekata C, D i F, potrebno je izvesti ukopavanje neposredno uz postojeće dijelove objekta K i B. Radi nedostatka adekvatnog prostora između postojećih te novoplaniranih dijelova objekta, predviđa se vertikalni iskop uz dodatne mjere osiguranja. Na jugoistočnom i sjeverozapadnom dijelu zahvata, u blizini granica građevinske čestice, za potrebe izvedbe novoplaniranih dijelova objekata C, D i F, predviđeno je privremeno osiguranje građevne jame izvedene vertikalnim iskopom te iskopom u nagibima. Na ostatku zahvata izvedbe novoplaniranih objekata predviđa se izvedba širokog iskopa u stabilnoj geometriji unutar nabačaja i stijenske mase. Predviđa se izvedba iskopa unutar nabačaja u nagibima 1V:1H, 1V:1,25H te 1V:1H (ovisno o visini iskopa). Građevna jama je, s obzirom na predviđene mjere osiguranja iskopa, podijeljena u šest zona.
Zona 1 građevne jame pruža se između postojećeg dijela objekta K te rekonstruiranog dijela objekta A sa vertikalnim iskopom u dvije etaže ukupne visine 6,30 m. Privremeno osiguranje gornje etaže iskopa predviđa se izvedbom pilotske stijene od mikropilota promjera D= 330,0/310,0 mm, duljine L=5,70 m. Mikropiloti se izvode na razmaku s=0,75 m. Kao armatura mikropilota predviđa se ugradnja čeličnih profila IPE 220 od čelika S 235, duljine L= 6,0 m. Mikropiloti se u svom vrhu povezuju armiranobetonskom naglavnom gredom dimenzija 0,55 x 0,33 m, od betona razreda tlačne čvrstoće C 30/37.
Radi dodatnog osiguranja pilotske stijene predviđa se ugradnja jednog reda samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm kroz armiranobetonsku naglavnu gredu. Samobušiva sidra se izvode u duljini L=6,0 m, sa duljinom sidrišne dionice Lb=4,0 m, u nagibu 20° od horizontale. Osni razmak sidara iznosi s=2,25 m.
Na lice pilotske stijene predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine 5,0 cm i armaturne mreže Q-188 za potrebe sprječavanja osipavanja materijala između mikropilota. Privremeno osiguranje donje etaže iskopa predviđa se ugradnjom mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188, u kombinaciji sa jednim redom samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm, duljine L=4,0 m na horizontalnom razmaku s=2,25 m u nagibu 20° od horizontale.
Zona 2 građevne jame obuhvaća područje rekonstrukcije dijela objekta A sa vertikalnim iskopom visine od oko 5,0 m.
Predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188, u kombinaciji sa dva reda samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm, duljine L=3,0 i 4,0 m na generalnom rasteru 2,50 x 2,0 m (H x V) u nagibu 20° od horizontale.
Zona 3 građevne jame pruža se između postojećeg dijela objekta B te rekonstruiranog objekta A sa vertikalnim iskopom visine od oko 4,0 m.
Predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188, u kombinaciji sa dva reda samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm, duljine L=3,0 i 4,0 m na generalnom rasteru 2,50 x 2,0 m (H x V) u nagibu 20° od horizontale.
Zona 4 građevne jame obuhvaća područje između postojećeg dijela objekta B te novoplaniranog dijela objekta C sa vertikalnim iskopom visine od oko 4,0 m.
Predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188, u kombinaciji sa dva reda samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm, duljine L=3,0 i 4,0 m, na generalnom rasteru 2,25 x 2,0 m (H x V) u nagibu 20° od horizontale.
Zona 5 građevne jame obuhvaća vertikalni iskop uz novoplanirani dio objekta D, u blizini granice građevne čestice, u dvije etaže ukupne visine 6,40 m.
Privremeno osiguranje gornje etaže iskopa predviđa se izvedbom pilotske stijene od mikropilota promjera D= 330,0/310,0 mm, duljine L=5,70 m. Mikropiloti se izvode na razmaku s=0,50 m. Kao armatura mikropilota predviđa se ugradnja čeličnih profila IPE 220 od čelika S 235, duljine L= 6,0 m. Mikropiloti se u svom vrhu povezuju armiranobetonskom naglavnom gredom dimenzija 0,55 x 0,33 m, od betona razreda tlačne čvrstoće C 30/37. Radi dodatnog osiguranja pilotske stijene predviđa se ugradnja jednog reda samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm u dva reda. Samobušiva sidra se izvode u duljinama L=6,0 i 8,0 m, sa duljinom sidrišne dionice Lb=4,0 m, u nagibima 20° i 25° od horizontale. Osni razmak sidara iznosi s=2,0 m. Vertikalni razmak sidara iznosi h=2,0 m i 1,50 m. Gornji red samobušivih sidara se ugrađuje kroz armiranobetonsku naglavnu gredu, dok se donji red samobušivih sidara ugrađuje kroz horizontalne čelične grede koje se formiraju od 2 UPN 140 profila (čelik S275). Na lice pilotske stijene predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine 5,0 cm i armaturne mreže Q-188 za potrebe sprječavanja osipavanja materijala između mikropilota.
Privremeno osiguranje donje etaže iskopa predviđa se ugradnjom mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188, u kombinaciji sa jednim redom samobušivih sidara minimalnog promjera 32,0 mm, duljine L=4,0 m na horizontalnom razmaku s=2,25 m te s=2,50 m (samo u zoni gdje se iznad nalazi pilotska stijena). Sidra se ugrađuju u nagibu 20° od horizontale.
Zona 6 građevne jame obuhvaća iskop u nagibu 2V:1H (unutar nabačaja) za plato istočno od objekta uz granicu drađevne čestice u visini do 2,50 m.
Predviđena je ugradnja mlaznog betona u dva sloja debljine po 5,0 cm i jednog sloja armaturne mreže Q-188. Za potrebe drenaže eventualne procjedne vode iza lica mlaznog betona predviđa se ugradnja geokompozitnih traka na razmaku s=2,0 m (vertikalni iskopi) i s=3,0 m (iskop u nagibu).
Zaključak
Ovaj projekt uzima u obzir mjere osiguranja građevne jame kao privremene. Konstrukcija buduće građevine mora biti u stanju preuzeti sva opterećenja od okolnog tla (za stalnu i potresnu proračunsku situaciju) tijekom eksploatacije objekta, jer je u ovom geotehničkom projektu analizirano samo stanje osiguranja privremene građevne jame. Nakon izvedbe konstrukcije budućeg objekta na nju se prenose sva horizontalna opterećenja (statička i dinamička).