Geotehnički istražni radovi – luka nautičkog turizma Porto Baroš
U sklopu postojeće Riječke luke, sjeverno od ušća rijeke Rječine, predviđena je izgradnja luke nautičkog turizma – Porto Baroš. Predviđeni građevinski zahvat uključivat će rekonstrukciju, prenamjenu, dogradnju i nadogradnju postojećih građevina te izgradnju novih građevina. Planirani kapacitet luke iznositi će 260 vezova od kojih 182 charter tipa i 89 vezova za vlasničke brodove. Luka Porto Baroš planirana je u kategoriji 5 sidara, a idejni projekt potpisuje arhitektonski studio Zona sto d.o.o.

Geotehnički istražni radovi
Za potrebe izgradnje luke Porto Baroš, izrađen je geotehnički elaborat na temelju provedenih inženjerskogeoloških i geotehničkih istražnih radova koji su se sastojali od:
- Geološke i geotehničke prospekcije šireg područja
- Iskopa sondažnih jama
- Istraživačkog bušenja
- Inženjerskogeološkog kartiranja terena, determinacije bušaćih jezgri i sondažnih jama
- CPTU ispitivanja
- Laboratorijskih ispitivanja
- Geofizičkih ispitivanja
- Mjerenja razine podzemnih voda
- Ispitivanja vodopropusnosti
- Obrade podataka ranijih istraživanja
U svrhu utvrđivanja geotehničkih značajki lokacije i temeljnog tla, izvedeno je sedam (7) istraživačkih rotacijskih bušotina duljina od 20,0 m do 60,0 m, ukupne duljine 199,0 m.
U sklopu jedne od bušotina izveden je statički penetracijski pokus s mjerenjem pornog tlaka (CPTU). Prethodno CPTU ispitivanju, izvedeno je predbušenje kroz nasipni materijal dubine 38 m i zacjevljenje bušotine kako bi se omogućio nesmetani rad CPTU sonde. Sonda konusnog oblika utiskuje u tlo jednolikom brzinom te se mjeri otpor utiskivanju sonde, qc, te trenje na plaštu sonde, fs koje se aktivira prilikom utiskivanja sonde između plašta i okolnog tla. Osim otpora utiskivanju i trenja na plaštu, mogu se mjeriti porni tlak, u2, (CPTU) i temperatura u okolini sonde, prikupljati podaci o seizmičkim valovima (SCPT) i sl. Dobiveni podaci korišteni su pri utvrđivanju vrste i profila tla te procijeni parametara krutosti i čvrstoće tla.

Na istraživanom području je također provedeno geofizičko ispitivanje seizmičke refrakcije u sklopu kojeg je izvedeno šest (6) seizmičkih profila te četiri (4) MASW profila ukupne duljine 801,0 m, u svrhu određivanja prostornog rasporeda inženjerskogeoloških sredina. Laboratorijska ispitivanja na uzorcima dala su nam korisne parametre koji su poslužili kao ulazni podaci za projektiranje. U svrhu utvrđivanja dubine i oblika temelja postojećeg objekta izvedene su četiri (4) sondažne jame.


U sklopu predviđenih istražnih radova provedeno je ispitivanje vodopropusnosti koje se vrši gravitacijskim ulijevanjem vode konstantnim protokom u upojnu bušotinu. Izvedeno je i kontinuirano mjerenje razine vode u periodu od 45 dana u konstrukcijama upojnih bušotina uz pomoć automatskih mjerača razine vode („water level logger“) s intervalima mjerenja od 30 minuta.

Na temelju provedenih istraživačkih radova, utvrđene su naslage nabačaja (AF) i aluvijalne naslage (Qal) koje su podijeljene u 5 geotehničkih jedinica na temelju granulometrijskog sastava, zbijenosti i konzistencije materijala. Naslage nabačaja predstavljene su slabo graduiranim šljunkom srednje do dobre zbijenosti koji mjestimično sadrži veće količine gline. Aluvijalne naslage su vrlo heterogene te su predstavljene naslagama gline i praha krute konzistencije, te naslagama pijeska i šljunka rahle do dobre zbijenosti. Predmetno područje nalazi se u neposrednoj blizini ušća rijeke Rječine koja donosi erodirani materijal iz kojeg su se formirali riječni nanosi čija debljina može iznositi i više od 55 m koliko je utvrđeno istražnim bušenjem.

Zaključak
Jednom izgrađena, nautička luka Porto Baroš slovit će za najluksuzniju marinu u Hrvatskoj. Zbog svoje veličine i povoljne geografske pozicije, buduća marina Porto Baroš biti će od velikog značaja kako za stanovnike grada Rijeke tako i za nautiku i turizam cijele Hrvatske.
Pročitajte više: Geotehnički istražni radovi za luku Omiš, Geotehnički istražni radovi – luka Korčula
